Technische informatie
Systeembouwdiepte: 82 mm
Aanzichtbreedte: 92 mm
Uf-waarde frame: ≥ 1,1 W/(m²·K)
Glas-/paneeldikte: 52 mm
Oppervlakken: Decoratiefolie AutomotiveFinish
Luchtdichtheid: Klasse 4
Slagregendichtheid: Klasse 9A
Inbraakwering: SKG Klasse 2
Weerstand tegen windbelasting: Klasse C5/B5
Voordelen LivIng 82
  • Verschillende versterkingsprofielen in kozijn en vleugel zorgen afhankelijk van de statische vereisten voor optimale stabiliteit en een lange levensduur van de ramen
  • Schroefbevestiging van hoeklager in de vleugel door speciale schroefkanalen
  • Zichtbare of verdekte kozijnontwatering, al naar gelang de bouwsituatie mogelijk op meerdere niveaus
  • Een optionele sponning in het kozijn zorgt voor een eenvoudige afdekking van de binnenwand door middel van geschikte kunststof hoeken.
  • Goede stabiliteit van de elementen en een hoge mate van stijfheid in de kozijnconstructie dankzij optimale bevestiging via de schroefkanalen in de profielen
  • In de fabriek ingerolde, lasbare EPDM-afdichtingen met identieke doorsneden voor glasafdichting en aanslagdichting
  • De aanslagafdichting voor de vleugel in het schaarlagerbereik hoeft niet meer te worden uitgeklinkt
Download Schuco Living Slide brochure
Schuco Living brochure

LivIng 82

Schüco LivIng 82 – Twin-systeem met bijzonder ontwerp

Het kunststof systeem Schüco LivIng 82 is een innovatief 6+1-kamersysteem dat speciaal ontwikkeld is om optisch perfecte houten ramen te imiteren.

Met een bouwdiepte van 82 mm en een ingenieuze kamerindeling biedt Schüco LivIng 82 een uitstekende thermische isolatie. Daarnaast zorgt de grotere bouwdiepte voor meer veiligheid, omdat het verdiept liggende beslag het voor inbrekers onmogelijk maakt om binnen te dringen.

Schüco Living 82
Schüco Living 82

In het Schüco LivIng 82 raamsysteem is de eerste lasbare EPDM-afdichting geïntegreerd. Doordat elastisch, lasbaar materiaal wordt gebruikt, wordt de afdichting in de moeilijke hoeken van het raam verbeterd. Tegelijkertijd ontstaat er een gesloten, visueel aantrekkelijke hoek zonder harde afdichtingshoeken. Het duurzame, milieuvriendelijke materiaal behoudt tijdens de volledige gebruiksduur zijn hoge afdichtingskwaliteit. De twee omlopende afdichtingen bieden zo een optimale bescherming tegen tocht, koude, vocht en lawaai – gedurende de hele levensduur van het raam.

De profielen zonder folie van het Schüco LivIng 82 systeem worden met moderne zilvergrijze afdichtingen geleverd, de met folie voorziene profielen met zwarte afdichtingen.

Er zijn ook witte en crèmewitte profielkleuren beschikbaar voor gekleurde uitvoering van de elementen. Voor een exclusieve vormgeving kan Schüco LivIng 2 met de glanzende oppervlaktetechnologie Schüco AutomotiveFinish worden gecombineerd. Ook kunnen de profielen met een grote verscheidenheid aan houtfoliën en universele decoratiefoliën worden bekleed en kunnen accenten aan gevels worden toegevoegd.

Schüco LivIng 82 is volledig recyclebaar.

Technische informatie
Systeembouwdiepte: 120 mm
Aanzichtbreedte: min. 92 mm
Uf-waarde frame: ≥ 1,1 W/(m²·K)
Glas-/paneeldikte: max.52 mm
Oppervlakken: Decoratiefolie AutomotiveFinish
Luchtdichtheid: Klasse 4
Slagregendichtheid: Klasse 9A
Inbraakwering: SKG Klasse 2
Weerstand tegen windbelasting: Klasse C5/B5

Voordelen LivIng Variant OVS-City

  • Verschillende versterkingsprofielen in kozijn en vleugel zorgen afhankelijk van de statische vereisten voor optimale stabiliteit en een lange levensduur van de ramen
  • Schroefbevestiging van hoeklager in de vleugel door speciale schroefkanalen
  • Zichtbare of verdekte kozijnontwatering, al naar gelang de bouwsituatie mogelijk op meerdere niveaus
  • Een optionele sponning in het kozijn zorgt voor een eenvoudige afdekking van de binnenwand door middel van geschikte kunststof hoeken.
  • Goede stabiliteit van de elementen en een hoge mate van stijfheid in de kozijnconstructie dankzij optimale bevestiging via de schroefkanalen in de profielen
  • In de fabriek ingerolde, lasbare EPDM-afdichtingen met identieke doorsneden voor glasafdichting en aanslagdichting
  • De aanslagafdichting voor de vleugel in het schaarlagerbereik hoeft niet meer te worden uitgeklinkt